8 d’ag. 2007

importancia historica de nagasaki

abans d'aixecar-me a esmorzar, el dia ja em tenia preparat la primera sorpresa perque a la 1 del mati ha sonat l'alarma (mes ben dit alguna alarma) a l'hotel. ha estat sonant ben be 1 minut sense parar i al cap d'un rato ha parat i han dit unes paraules en japones... com que no he sentit crits de panic he deduit que podia continuar dormint jeje
pel mati m'he aixecat ben d'hora per agafar el tren cap a nagasaki, que esta a unes 2 hores de distancia:



no fa falta que us digui perque es famosa aquesta ciutat... no per raons massa bones la veritat. nagasaki ha sigut una ciutat que tradicionalment ha tingut mes relacio amb els altres paisos que el reste de japo. aixo es nota perque hi ha un parell de zones que tenen arquitectures europees i fa bastants anys van estar ocupats per britanics i europeus.



com totes les ciutats de japo tambe te un munt de temples. aquest cop m'ha fet gracia perque tots estaven arranglerats seguint un carrer, aixi que visitar-los tots no costava gaire. a mig mati he decidit tapar-me les picades de mosquit amb tirites perque em feia algo de por que si em tocava molt el sol no quedes despres una marca... com podeu veure tinc la part inferior de les cames destruida a picades i aixo que a la foto no es veuen totes...



a la tarda he anat a l'altra punta de la ciutat que es on hi va haver l'epicientre de l'explosio de la bomba atomica. ho tenen marcat amb una especie de columna. per cert, que sapigueu que les bombes atomiques no exploten a terra, sino a una certa altura (500 metres en aquest cas).



aprop de l'epicentre tenen un parc de la pau amb una estatua que tot i que a primera vista no es molt bonica, quan veus el que representa agrada mes. la ma que apunta al cel representa el perill de les bombes atomiques, mentres que l'altra representa la pau, amb un gest pla.



al final del dia he anat al museu de la bomba atomica. alla hi ha tot tipus d'informacio i tambe mostres reals de torres electriques destruides, rajoles, etc... la veritat es que posa la pell de gallina. tambe tenien una reproduccio a tamany real de "fatman", el nom de la bomba. diria que fa uns 3 metres d'altura i algo menys d'un metre de radi. no he pogut fer cap foto perque estava prohibit, pero diria que ha sigut el que mes m'ha impactat, veure lo relativament petita que es.

per cert, dema sera dia 9 d'agost que es el dia en que van fer explotar la bomba a nagasaki. per aixo estava tota la zona del voltant plena de platons i coses per l'estil per conmemorar-ho.

ara em mirare que fare dema, que no ho tinc massa clar...

1 comentari:

Marcus ha dit...

Que fort deu ser!
Pell de gallina.
Com esta el tema de les radiacions a la zona?
Hauras de mirate be al mirall cada matí durant el proxim mes que no testigui sortint una tercera orella?