2 d’ag. 2007

ja estic a tokyo

primer que res dir que no ser perque el blogger se m'ha posat en japones i per tant totes les opcions que estan escrites ja no tinc ni idea d'on estan.

doncs explicant des del principi, els dos vols han anat molt be, sense cap problema i durant la curta nit que hi ha hagut durant el vol he pogut dormir un ratet, encara que no massa. narita (l'aeroport de tokyo) es molt bonic i modern i moure's per ell es bastant facil. rapidament he trobat la tenda de jr (japan rail) i m'han donat el jpr (japan rail pass) sense cap problema. he agafat el tren mes barat per anar a tokyo (1000 yens, un yen es practicament igual que una pesseta ara, aixi que la conversio es molt facil). alla he pogut veure les primeres curiositats: la gent als trens o dorm o esta fent coses amb el mobil, no se ben be que, pero algo, perque durant l'hora de trajecte que ha durat n'hi ha hagut que no han parat. tambe es curios que no hi ha inmigrants, nomes japonesos i turistes (d'ha de dir que no se distingir races asiatiqes...) i que quasi tots els japonesos estan prims, quasi no n'hi ha ni de grassos ni de forts.



un cop he baixat del tren m'ha tocat agafar el metro i la veritat es que me n'he sortit tot sol. el funcionament es simple (si no ho he entes malament): cada linia es d'un propietari diferent i per tant has de pagar per cada linia que agafes, aixi que si fas trasbord toca pagar dos cops. despres dins d'una linia pagues mes depenent de la distancia en km (va per rangs, des de 130 yens fins a no se quan). finalment has de mantenir el bitllet amb tu perque al sortir si has anat massa lluny no et deixa sortir i has de pagar la diferencia. la veritat es que saber quina linia i direccio es es trivial si has agafat un metro com el de barcelona.

despres per trobar l'alberg si que m'he perdut una mica i he hagut de retrocedir perque m'havia passat. un cop l'he trobat he deixat la bossa i me n'he anat cap a ginza, el centre comercial de tokyo. alla he fet el primer dinar aqui i he fet pasta jaja la comunicacio amb el cambrer ha sigut bastant interessant perque li he senyalat el plat que volia i m'ha preguntat no se que i ja no ens hem entes mes jeje bueno, pero m'ha portat el que volia. despres al portar-me el compte, tot i tenir una guia amb els simbols dels numeros no he tingut la capacitat de desxifrar el que deia... pero bueno, 800 yens un plat de pasta, una hamburguesa i beguda, no es gens car.

i ara he estat donant voltes pel centre, entrant a diferents centres comercials i llocs interessants, com a l'apple store on estic ara que pots agafar un mac i connectar-te gratis :p a la nit a l'alberg em connectare i ja posare algunes fotos.

per cert toni, tal i com deia, un mobil tribanda aqui no funciona, aixi que de moment tinc un mobil que em serveix d'alarma. diria que aixo es tot i que bueno, les japonesetes son molt mones jeje

i dos fotos de ginza, una es una peixera super guapa que hi havia a l'entrada de l'edifici sony i l'altra d'un carrer de ginza, el barri on he estat passant la tarda



5 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Guillem! M'alegro que estiguis bé i et fixis en les japonesetes xD

Avuí aniràs a veure l'Enric no? Ja ens explicareu què tal a sendos blogs :p

Per canviar l'idioma de blogger, ves a la pantalla principal (https://www.blogger.com/start) i veuràs a baix varies opcions. Una posa buzz (la tercera). Doncs la cinquena, és "Idioma", i allà et surt un desplegable on pots escullir català o castellà. Així t'enteraràs més del què fas :P

Anirem seguint les teves aventures. Que vagi bé! :)

To-ni ha dit...

Has vist algun japones mes alt que tu? :-)

respecte al tema del telefon. Es pot comprar un telefon a Tokyo "lliure" i usar la teva SIM o aixo tampoc funciona?

Salut i força!

Guillem ha dit...

m'ha dit l'enric (el noi amb el que estic ara i que treballa a osaka) que no et donen un mobil si no tens un contracte a japo, aixi que sembla que no podra ser...

To-ni ha dit...

Mola el sistema high tech de refrigeracio al metro. Si la vista no m'enganya, sembla que hi ha un precios ventilador penjant del sostre...

Guillem ha dit...

efectivament el sistema en alguns trens es tant modern com sembla jeje