7 d’ag. 2007

primer dia a kyushu

despres de la parada a okayama he agafat un altre cop el shinkansen per anar a l'extrem oest de japo a la illa de kyushu, concretament a fukuoka. aquest cop el shinkansen no ha sigut puntual... no se ben be perque pero sembla que tota la linia de tren s'ha quedat sense electricitat durant 20 minuts aixi que tots s'han retrassat aixo. he intentat preguntar que passava a una noia que tenia al costat, pero entre el seu angles nul i el meu japones negatiu no arribavem massa enlloc, aixi que despres de 2 minuts fent signes i sorolls guturals hem desisitit l'intent de comunicacio.



un cop a fukuoka he fet primer una visita per la part nord de la ciutat, on hi ha bastants temples i centres comercials interessants. la veritat es que aquesta zona de la ciutat es bastant semblant a tokyo.



per la tarda he anat a la zona de la costa on tot esta construit relativament fa poc. com que el sol s'estava ponent per alla la veritat es que les vistes eren molt boniques.





despres he intentat anar cap a la zona del centre pero m'he perdut pels carrers (no intencionadament) i he acabat desistint i demanant ajuda com he pogut. finalment he arribat al centre i he sopat a unes casetes que posen als carrers. la gent s'assenta alla i peta la xerrada mentres va demanant al cuiner que esta just davant. m'han ajudat 2 nois i una noia que per variar quasi no parlaven angles, pero hem fet una mica el tonto ells ajudant-me a demanar i jo, doncs menjat :p ha sigut divertit. tot una experiencia!!



em passare els 3 proxims dies donant voltes per kyushu. encara no tinc decidit del tot que i quan visitare, pero ja us anire informant!!

5 comentaris:

Anònim ha dit...

He trobat el teu bloc, Guillem!

M'agrada molt; una descripció molt fidel (com a mínim en les parts que conec). Encara que, pel meu gust, no estaria de més alguna majúscula de tant en tant.

Volia comentar-te els meus dos últims dies, per si pots beneficiar-te'n d'alguna manera.

-Ahir vaig anar a Takayama. Poble eminentment turístic: té un carrer realment molt pintoresc i agradable; però sembla que la majoria del turisme ve a causa l'entorn natural. Per tota la comarca hi ha onsens, en mig dels alps japonesos. S'hi pot artribar amb autobusos, força freqúents.
Vaig comprat un tiquet combinat, força car (5000 yens), que incloia autobús fins al telefèric de Shinokata Onsen i pujada amb un telefèric fins a 2190 metres. Crec que també venia inclós un bany a un dels balnearis (però no vaig tenir temps). El telefèric i el viatge en autobús són interessants per veure la comarca, però no sé si justifiquen el preu.
En resum, bé, però requereix un esforç de transport important (2 hores 30 de tren des de nagoya a Takayama, més el que sigui per cada onsen en autobús)

Anònim ha dit...

-Avui he estat a Hiroshima. Òbviament, no hi queda res d'antic, però fa la impressió de ser una ciutat agradable. Hi ha força canals, ramificacions del delta del riu.
He visitat el parc i el museu dedicats a la bomba. Sembla que més cap al sud es pot arribar a una petita illa, però no he tingut temps.

En fi, espero que continui bé el teu viatge. Jo demà faig una última visita a Tòkyo i dijous me'n torno!

Unknown ha dit...

Guillem, he llegit que hi ha hagut un terratremol de 6.5 al sud del japò. Suposo que no ho hauràs notat :)

Victor

Guillem ha dit...

ei lluis, gracies per la info de takayama ja que es un lloc que en principi hi volia anar. a veure que decidim l'uri (el meu germa) i jo sobre visitar aquest lloc o no. jo avui he anat a nagasaki i suposo que es tres quarts d'hiroshima. realment impressiona bastant tot lo relacionat amb la bomba atomica.
victor, ara estic al sud i no m'he enterat de res ?? potser ha caigut lluny de nagasaki i per aixo no me n'he enterat, pero ara he estat buscant per la web i no trobo la noticia. en tot cas, com a minim no m'ha passat res jeje

Guillem ha dit...

per lo vist l'alarma de l'hotel era del terratremol... pero jo no em vaig enterar jeje